مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1396 ساعت 17:202017-12-11اقتصادي

پیگیری قضایی مخربان خانه تاریخی در اراک


" بعد از گذشت هفت روز از تخریب بخشی از خانه تاریخی حاجی باشی در اراک، مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از برخورد قضایی با مخربان این بنای تاریخی خبر می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خانه تاریخی حاجی باشی اراک یکی از سرشناسان این شهر، که یک ماه از ثبت ملی آن در فهرست آثار ملی گذشته بود، هفته گذشته توسط ورثه و طبق گفته ها با همکاری شهرداری اراک تخریب شد تا مانع کاهش قیمت اراضی این زمین 1900 متر مربعی شود و حالا بعد از گذشت هفت روز از این اتفاق بالاخره میراث فرهنگی استان مرکزی قصد پیگیری مخربان این بنای باقی مانده از اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی اول که زمانی بزگترین کتابخانه شهر در آن قرار داشته، را کرده است.

اکنون سید محمد حسینی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اعلام می کند: مرمت اضطراری خانه تاریخی حاج باشی که قسمتی از آن توسط متعرضان تخریب شده بود به زودی آغاز می شود.

وی ادامه می دهد: به دلیل وضع نابسامان پیش آمده برای بنای خانه تاریخی احمد قلی حاج باشی پس از تخریب نیمه شب 13 آذرماه جاری توسط برخی وراث، لزوم اقدام عاجل برای مرمت بخش های تخریب شده و جلوگیری از تخریب بیشتر این ارثیه ملی، اداره کل را بر آن داشت تا با اخذ مجوز قضایی در خصوص ورود به ملک برای انجام مرمت بنا اقدام کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری قضایی مخربان خانه تاریخی در اراک

پیگیری قضایی مخربان خانه تاریخی در اراک