مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1396 ساعت 16:452017-12-11اجتماعي

لزوم بررسی سلامت روانشناختی رانندگان قبل از صدور گواهینامه


رییس مرکز تحقیقات پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه براساس تحقیقات انجام شده انسان تا 85 درصد عامل اصلی تصادفات رانندگی و یا عامل زمینه ساز آن است، - عکس تزیینی است رییس مرکز تحقیقات پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه براساس تحقیقات انجام شده انسان تا 85 درصد عامل اصلی تصادفات رانندگی و یا عامل زمینه ساز آن است، گفت: بررسی سلامت روانشناختی رانندگان قبل از صدور گواهینامه درکاهش تصادفات بسیار مؤثر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرهنگ شهریار بهزاد بصیرت در آستانه برگزاری نخستین کنگره روانشناسی ترافیک اظهار داشت: بر اساس تحقیقات انجام شده عامل انسانی نقش مهمی در بروز تصادفات دارد گرچه تصادفات حاصل سه عامل اصلی؛ راه، انسان و وسیله نقلیه است اما در این بین انسان تا 85 درصد عامل اصلی تصادفات رانندگی شناخته شده است.

وی افزود: رفتارهای رانندگی، فرهنگ ترافیکی، رانندگی هیجان محور ، خشم جاده ای و بسیاری دیگر از این نوع موضوعات ، مباحثی هستند که در حوزه روانشناختی و یا علوم اجتماعی به شمار رفته که با هدفگذاری مناسب می توانند در مدت زمانی کوتاه، نقش عامل انسانی در بروز تصادفات را تعدیل کنند.

رییس مرکز تحقیقات پلیس راهور ناجا ادامه داد: از نظر بنده مباحث روانشناختی به طور کلی به دو صورت در حوزه حوادث ترافیکی نقش دارد اول اینکه به طور مثال افر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم بررسی سلامت روانشناختی رانندگان قبل از صدور گواهینامه

لزوم بررسی سلامت روانشناختی رانندگان قبل از صدور گواهینامه