مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1396 ساعت 11:402017-12-11فرهنگي

انتشار متون «گل نبشته های باروی تخت جمشید» برای نخستین بار


کتاب دو جلدی «گل نبشته های باروی تخت جمشید» شامل اصل و ترجمه 647 متن با ترجمه، انگلیسی و فارسی عبدالمجید ارفعی، باستان شناس پیشکسوت و از معدود مترجمان خط میخی جهان منتشر شد.

- انتشار متون گل نبشته های باروی تخت جمشید برای نخستین بار کتاب دو جلدی گل نبشته های باروی تخت جمشید شامل اصل و ترجمه 647 متن با ترجمه، انگلیسی و فارسی عبدالمجید ارفعی، باستان شناس پیشکسوت و از معدود مترجمان خط میخی جهان منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این سنگ نبشته ها سندهای امور مالی ایالت فارس در زمان داریوش بزرگ از جمله پرداخت هزینه های سفر، گزارش های سالانه عملکرد یک مکان و پرداخت دستمزد از شاه تا خدمتکاران و کارگران را شامل می شود.

این کتاب در دو جلد، 986 صفحه و 500 نسخه توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و با همکاری مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش های ایرانی و اسلامی) منتشر شده است.

عبدالمجید ارفعی در بخش سرآغاز این کتاب نوشته است؛ نگارنده که افتخار آن را داشته که نخستین و تنها شاگرد روانشاد ریچارد "ت.

هلک" در سال های 1967 تا 1974 باشد، پس از گفتگو با مسئولان موسسه شرقی دانشگاه شیکاگو و موافقت آنها برای ترجمه دو زبانه و چاپ متن ها، بر آن شدم تا با ترجمه این متن به دو زبان انگلیسی و فارسی همراه با تصویر و واژه نامه، آنها را در دسترس همگان بگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار متون «گل نبشته های باروی تخت جمشید» برای نخستین بار

انتشار متون «گل نبشته های باروی تخت جمشید» برای نخستین بار