مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1396 ساعت 13:302017-11-28ورزشي

از کی قرار شد با اسراییل مسابقه ندهیم؟


خبر باخت عمدی علیرضا کریمی آزادکار وزن 86 کیلوگرم تیم ملی کشتی به کشتی گیر روس به دلیل هم گروه شدن با نماینده رژیم صهیونیستی، این روزها نقل محافل خبری است؛ - رویدادی که باعث شد این ورزشکار به جای قرار گرفتن روی سکوی سوم در رتبه هشتم قرار گیرد.

این اتفاق برای ورزش ایران جدید نیست و بارها شاهد انصراف ایرانی ها از رقابت با ورزشکاران رژیم صهیونیستی یا تلاش آنان برای عدم رویارویی با نمایندگان اسراییل بوده ایم.

اما دقیقا از چه زمانی قرار شد که با ورزشکاران رژیم صهیونیستی مسابقه ندهیم؟ روابط ایران و رژیم صهیونیستی از زمان تولد این رژیم تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 هرگز به صورت رسمی و دیپلماتیک نبوده است اما روابط غیرسیاسی هم پس از انقلاب اسلامی به طور کلی به حالت تعلیق درآمد.

پیش از انقلاب، ایران و رژیم صهیونیستی به رقابت ورزشی با یکدیگر می پرداختند و مثلا در رشته فوتبال، پنج بازی رسمی با یکدیگر داشتند اما پس از انقلاب اسلامی و در سال 1983 بیژن سیف خانی فرنگی کار کشورمان حریف خود از تیم اسراییل به نام رابینسون کوناشویلی را در رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان در کی یف اوکراین شکست داد.

برخی منابع خبری مدعی شده اند وقتی خبر پیروزی سیف خانی در رسانه های ایران منتشر شد، علی اکبر ولایتی وزیر وقت امور خارجه دستور ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از کی قرار شد با اسراییل مسابقه ندهیم؟

از کی قرار شد با اسراییل مسابقه ندهیم؟