مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1396 ساعت 13:502017-11-25بين الملل

کاهش تمایل به کشیش شدن در ایتالیا


کاهش تمایل به کشیش شدن و کمبود کشیشان مسوول برای اداره کلیساها در ایتالیا که مقر کاتولیک ها محسوب می شود، باعث نگرانی کلیسای کاتولیک شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، روزنامه لاستمپا امروز (شنبه) در گزارشی نوشت: کاهش تمایل به کشیش شدن از جمله دلایل اصلی کمبود کشیش مسوول است و خیلی از کلیساها به فکر استفاده از کشیش های خارجی افتاده اند و ایتالیایی ها از این پس باید به ناپدید شدن چهره کشیش کلیسای محله عادت کنند .

روزنامه ایتالیایی در ادامه گزارش خود افزود: بر اساس داده های کنفرانس اسقف های ایتالیا و موسسه حمایت از کشیشان بیش از 25 هزار و 600 کلیسا در 224 منطقه اسقف نشین ایتالیا وجود دارد، در حالی که تنها 16 هزار و 905 کشیش مسئول کلیساها فعال هستند و نیاز به هشت هزار و 705 کشیش دیگر است .

بدین ترتیب خیلی از کشیش ها به ناچار دو تا سه کلیسا را اداره می کنند و در برخی شرایط کشیش ها حتی مجبور به مدیریت از 15 تا 19 کلیسا هستند ،مانند دون مائوریتزیو تولدو در استان جنوبی ترنتو .

البته حدود هفت هزار معاون کشیش مسئول کلیسا نیز وجود دارند، اما نگرانی (برای کلیسای کاتولیک) یک واقعیت است و ظاهرا تغییر نمی کند.

بنابراین دیگر نمی توان همانند گذشته، شبکه مویرگی کلیساها را که در تارو پود شهرها وجود داشت، حفظ کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تمایل به کشیش شدن در ایتالیا

کاهش تمایل به کشیش شدن در ایتالیا