مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1396 ساعت 08:402017-11-25سياسي

ادیانی: عربستان و آمریکا از استعفای سعد حریری به اهداف خود دست نیافتند


نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پس گرفتن استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان گفت: امیدواریم امنیت و آرامش لبنان بر هم نخورد و سیاستمداران این کشور در چارچوب منافع کشورشان حرکت کنند.

- علی ادیانی در گفت وگو با ایسنا درباره این که پس گرفتن استعفای سعد حریری چه پیامی برای آمریکا، اسراییل و عربستان سعودی دارد، گفت: این مساله از چند منظر قابل تحلیل است، یک نگاه این است که سعد حریری سمت اجرایی داشته و بخشی از اداره امور کشور لبنان در اختیار وی بوده است لذا این امکان وجود دارد که به این نتیجه رسیده اقدامش متناسب با منافع ملی نبوده و تصمیم به اصلاح رفتار گرفته البته شاید این نوع نگاه خیلی به واقعیت نزدیک نباشد.

وی افزود: تحلیل دوم این است که عربستان به عنوان سلسله جنبان این فتنه جدید در لبنان و ایجاد اغتشاش در نظر داشت تا استعفای سعد حریری را به یک جنگ میان شیعه و سنی تبدیل کند.

در واقع عربستان قصد داشت آشوب و اختلالی را در کشور لبنان ایجاد کند تا زمینه ای برای ورود و حمله نظامی اسراییل و زمین گیر کردن ملت لبنان باشد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس در ادامه با بیان اینکه بنابراین عربستان در عمل چنین فرآیندی را با استعفای سعد حریری مشاهده نکرد تصریح کرد: از طرف دیگر بعد از اعلام خبر استعفا به دلیل مجموعه مدیریتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادیانی: عربستان و آمریکا از استعفای سعد حریری به اهداف خود دست نیافتند

ادیانی: عربستان و آمریکا از استعفای سعد حریری به اهداف خود دست نیافتند