موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - سربازان فراري - تامين اجتماعي - دانشگاه صنعتي شريف - مددجويان بهزيستي - مستمري مددجويان - دانشگاه صنعتي - بازنشستگان كشوري - همسان سازي حقوق بازنشستگان - امير قلعه نويي - جلال روح الله نژاد - نيكلاي ملادنوف - دوشان ولاهوويچ - محمدرضا انبيايي - شهر ايلام - توصيه هاي سلامت - موسيقي كرمانجي شمال خراسان - اسقاط خودروهاي فرسوده - گرندپري مجارستان - روابط عمومي ايرانسل - آرش اسحاقي - منطقه فتح المبين - نقص امنيتي در واتس اپ

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1396 ساعت 08:102017-11-25بين الملل

خطر حذف ایران از ترانزیت ریلی شرق به غرب


کمتر از یک ماه از افتتاح و بهره برداری خط آهن باکو-تفلیس-کارس، مشهور به راه ابریشم آهنی می گذرد و کارشناسان بیم آن دارند که مزیت جغرافیایی ایران در ترانزیت ریلی شرق به غرب از بین برود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، کمتر از یک ماه قبل (دوشنبه 30 اکتبر، 10 آبان) خط آهن باکو-تفلیس-کارس (BTK) با حضور الهام علی اف و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهور آذربایجان و ترکیه و گیورگی کیوریکاشویلی نخست وزیر گرجستان در باکو افتتاح شد.

این خط آهن که به جاده ابریشم آهنی مشهور است، با حمایت ترکیه راه اندازی شد و به گفته اردوغان، لندن را مستقیما به پکن در مدت 15 روز متصل می کند.

راه ابریشم آهنیقرار است این مسیر ریلی 826 کیلومتری، تا سال 2030 (12 سال آینده) یک چهارم کالای تجاری اروپا با چین را جابه جا کند.

ضمن اینکه همین خط به تنهایی با برنامه ریزی ترکیه، انتقال سالانه 17 میلیون تن کالا و 1.

5 میلیون نفر مسافر را هدف گذاری کرده است.

اهمیت ایجاد این مسیر برای ایران از آن جهت است که با توجه به کاهش حدودا هزار کیلومتری مرز دوستیک (واقع در چین به عنوان مهمترین مرز صادرات ریلی بار این کشور) تا بندر حیدرپاشا (استانبول) از طریق این خط آهن در برابر مسیری که از داخل خاک ایران (مرز سرخس در خراسان رضوی تا مرز رازی در آذربایجان شرقی) می گذرد، امکان جذب بار ترانز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر حذف ایران از ترانزیت ریلی شرق به غرب

خطر حذف ایران از ترانزیت ریلی شرق به غرب