مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1396 ساعت 07:202017-11-25اقتصادي

سکه بورسی و سهام درحال رکورد شکنی هستند؛ اما این کجا و آن کجا!


بازار سهام رکوردهای تاریخی جدیدی را پیش روی سرمایه گذاران قرار داده است، اما سکه بورسی هم به تأسی از بازار نقدی این مسکوک پرطرفدار، قیمت یک میلیون و 700 هزارتومانی را برای تحویل در شهریور 97 ثبت کرده است.

- زمستان 94 بود که بازار سهام یک دوره رونق 60 روزه را تجربه کرد از آن زمان تاکنون بورس در میان بازارهای سرمایه گذاری حرفی برای گفتن نداشته است و البته در 20 ماه گذشته بیش از هر چیز از رکود و تنزل شاخص های آن صحبت شده است.

اما چند هفته ای است که رشد شاخص بورس بازهم سرتیتر خبرگزاری ها و رسانه ها شده است.

داستان از این قرار است که شاخص بورس در آستانه رکورد شکنی جدید است و احتمالا همین امروز از ارتفاع تاریخی 89500 واحد که تنها یکبار در 15 دی 92 تاچ شده بود ، عبور خواهد کرد.

رشد شاخص بورس بیشتر ناشی از جهش قیمت سهام شرکت های بزرگی همچون فولاد مبارکه ، ملی صنایع مس و شرکت های معدنی و پالاشی است.

اتفاقا این رشد را می توان واقعی و فاقد مهندسی ارزیابی کرد چراکه مدت ها بود که سهام شرکت های دارای بنیاد در بازار سهام به رخدادهای جهانی بی اعتنا بودند و به تعبیری واضح تر از رشد طبیعی و واقعی خود جا مانده بودند ، اما حالا توجه بازار سرمایه به سمت سهام این شرکت ها رفته و این شرکت ها که از قضا تاثیرگذاری بالایی بر روی شاخص بورس به دلیل بزرگی خود دارند ، سب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکه بورسی و سهام درحال رکورد شکنی هستند؛ اما این کجا و آن کجا!

سکه بورسی و سهام درحال رکورد شکنی هستند؛ اما این کجا و آن کجا!