مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آذر 1396 ساعت 15:352017-11-24فرهنگي

مسجد بنکویه زواره احیا می شود


رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان گفت: شواهد باستانی مسجد بنکویه زواره توسط باستان شناسان شناسایی و احیاء می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، محمدرضا صدوقی در حاشیه بازدید از مسجد بنکویه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسجد بنکویه یا پامنار شهر زواره در سال 1315 جزء آثار ملی ایران ثبت و شواهد باستان شناسی نشان می دهد بر بقایای آتشکده بنکویه ساخته شده است.

وی با بیان این که مسجد بنکویه جزو نقاط حساس تاریخی استان اصفهان بشمار می رود، افزود: متاسفانه در سال سال 1360 بخش اصلی شبستان مسجد توسط افراد ناآگاه تخریب شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان افزود: اقدامی که اهالی مسجد به تازگی به عنوان بازسازی در حال انجام بودند ممکن بود شواهد باستانی مسجد را از بین ببرد که این عملیات توسط اداره میراث فرهنگی موقتاً متوقف شد.

صدوقی تصریح کرد: در جلسه ای با معاونت میراث فرنگی استان و مسئول پایگاه بافت تاریخی شهر زواره مقرر شد یک گروه باستان شناس شواهد باستانی مسجد را کشف کند تا بتوانیم در جهت احیاء صحیح مسجد اقدام کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قدمت مسجد بنکویه شهر زواره به دوران سلجوقی می رسد و مناره مسجد دومین مناره کتیبه دار کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد بنکویه زواره احیا می شود

مسجد بنکویه زواره احیا می شود