مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آذر 1396 ساعت 15:252017-11-24سياسي

یک عمر مجاهدت علمی، فقهی و سیاسی آیت الله موسوی اردبیلی


آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید جهان تشیع و از پیشگامان انقلاب اسلامی ایران و از یاران نزدیک امام خمینی(ره) به شمار می آید، - که عمر خود را در راه علم آموزی و نشر علوم اسلامی و نیز کمک به اعتلای انقلاب اسلامی صرف کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی در سال 1304 در خانواده ای روحانی در اردبیل دیده به جهان گشود، وی پس از گذراندن دوران کودکی و نوجوانی در اردبیل، سال 1322 برای ادامه تحصیل به قم و مدرسه فیضیه رفت و از محضر اساتیدی چون آیت الله گلپایگانی، آیت الله خوانساری، آیت الله حائری و آیت الله سید محمدحسین طباطبایی بهره برد، ایشان پس از 3 سال اقامت در قم به نجف مهاجرت کرد و در آنجا نیز در محضر اساتیدی چون آیت الله خویی، آیت الله حکیم، آیت الله میلانی و.

کسب علم نمود و همزمان دروس آیات عظام خویی، میلانی و حکیم را نیز تقریر می نمود.

مدت اقامت آیت الله موسوی اردبیلی در نجف کوتاه بود و وی پس از دو سال در سال 1327 به قم بازگشتند، از فعالیت های ایشان در این دوران علاوه بر تحصیل و تدریس فعالیت های قرآنی و برپایی جلسه تفسیر قرآن، تبلیغ و فعالیت های سیاسی بود.

آیت الله موسوی اردبیلی سال های 1339 تا 1347 را در اردبیل گذراندند که پاره ای از فعالیت های ایشان در این ایام تدریس سطوح عالی رسائل و مکاسب و کفای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک عمر مجاهدت علمی، فقهی و سیاسی آیت الله موسوی اردبیلی

یک عمر مجاهدت علمی، فقهی و سیاسی آیت الله موسوی اردبیلی