مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آذر 1396 ساعت 09:452017-11-24اقتصادي

صنایع فلزی، متهم ردیف اول آلاینده های معدنی


صنایع معدنی فلزی مانند سیمان متهم ردیف اول آلودگی هوا در حوزه معدن هستند و به گفته کارشناسان، عمده این صنعت سازگار با محیط زیست نیست و صنایع باید برای رسیدن به استانداردها به تکنولوژی روز مجهز شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از اصلی ترین موضوعاتی که در حوزه فعالیت معدنی و صنایع معدنی چالش برانگیز است حوزه های زیست محیطی بوده که از آلودگی خاک، آب و هوا گرفته تا تخریب های محیطی.

در این میان تعیین مصادیق، شاخص ها و استانداردهای این حوزه مرتب میان فعالانی صنعتی و معدنی و متصدیان محیط زیست مورد رایزنی قرار گرفته است.

آلودگی هوا امروز یکی از بحران های اساسی برخی شهرهای صنعتی و عمدتا کلان شهرهای ایران است که در همین رابطه مسئولان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی، معادن و صنایع معدنی را از متهمان ردیف اول این عارضه ها می دانند.

مطالعات نشان می دهد که امروز برخی صنایع معدنی مانند صنایع فولادی، آلومینیوم سازی و پالایشگاه ها، مس و مواردی از این قبیل از جمله صنایعی هستند که میزان آلایندگی قابل بررسی در حوزه های مختلف دارند که عموما هم از جانب ادارات محیط زیست شهرهای میزبان مورد تاخت و تاز قرار می گیرد.

محمدرضا بهرامن، رییس خانه معدن ایران با اشاره به این مشکلات و با بیان این که صنعت و محیط زیست با یکدیگر تناقضی ندارند، بیان کرد: در همه جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع فلزی، متهم ردیف اول آلاینده های معدنی

صنایع فلزی، متهم ردیف اول آلاینده های معدنی