مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 17:512017-11-22سياسي

رییس شورای عالی زکات کشور: فرهنگ زکات باید احیا شود/ زکات حلال مشکلات مردم است


رییس شورای عالی زکات کشور با بیان اینکه زکات حلال مشکلات مردم است، گفت: اولویت اول برای شورای زکات، احیای فرهنگ زکات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از شیراز، بعدازظهر امروز آیت الله حسن عالمی در نشست شورای زکات استان فارس اظهار داشت: زکات به تعبیر امام معصوم یک عبادت بزرگ است که امری اجتماعی و انسانی برای اداره زندگی و جامعه اسلامی محسوب می شود.

وی افزود: عمده مشکلات جامعه اسلامی که نیاز مالی برای آن احساس می شده است، منبع مالی آن زکات بوده است.

این عالم دینی با بیان اینکه بخش اعظمی که جامعه اسلامی را اداره می کرده از طریق زکات بوده است، افزود: زکات را باید به عنوان حلال مشکلات زندگی مردم ببینیم.

عالمی ادامه داد: اگر در حال حاضر زکات برای ما حل مشکل نمی کند به این دلیل است که مشکل از خود ماست که عدم تبلیغات، جا نیفتادن جریان زکات، کم کاری ها و .

را می توان از دلایل آن برشمرد.

وی با اشاره به روایات تاریخی در خصوص تأثیرگذاری زکات بر جامعه خاطرنشان کرد: تنها نظر به رقم جمع آوری زکات نیست بلکه نظر به برکات معنوی آن مهم است چراکه وقتی که زکات مال داده شود، آن مال تلف نمی شود و فقر نیز کم خواهد شد.

رییس شورای عالی زکات کشور با بیان اینکه اولویت اول برای شورای زکات احیای فرهنگ زکات است، افزود: همگان باید بدانند که پول زکات باید در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس شورای عالی زکات کشور: فرهنگ زکات باید احیا شود/ زکات حلال مشکلات مردم است

رییس شورای عالی زکات کشور: فرهنگ زکات باید احیا شود/ زکات حلال مشکلات مردم است