مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 16:352017-11-22بين الملل

می توان به ژنرال های آمریکا برای عدم اجرای فرمان حمله هسته ای اعتماد کرد؟


طی روزهای گذشته یک ژنرال ارشد آمریکایی که مسوول پرتاب تسلیحات هسته ای است، گفت که در صورت فرمان غیرقانونی ترامپ برای حمله هسته ای آن را اجرا نمی کند اما واقعا امکان تشخیص میان فرمان هسته ای قانونی و غیرقانونی وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه خبری اینترپست در گزارشی نوشت: هفته گذشته ژنرال جان هاتین رییس فرماندهی نیروهای استراتژیک آمریکا (STRATCOM) که مسوول فرماندهی نیروها و تسلیحات هسته ای آمریکا است، گفت که او در مقابل فرمان غیرقانونی دونالد ترامپ در زمینه پرتاب تسلیحات هسته ای مقاومت می کند و آن را اجرا نمی کند.

او در یک کنفرانس امنیتی در کانادا گفت که اگر رییس جمهور به من دستور حمله هسته ای پیش دستانه بدهد به او می گویم که این یک فرمان غیرقانونی است و سپس به دنبال گزینه های دیگر خواهیم بود؛ چراکه در صورت انجام یک فرمان غیرقانونی باید به زندان بروید! حتی اخیرا سناتور باب کورکر، رییس کمیته روابط خارجی سنا نیز یک جلسه استماع را در مورد اختیارات هسته ای رییس جمهور آمریکا آن هم پس از 40 سال تشکیل داد.

کریس مورفی، سناتور ارشد دموکرات در این جلسه گفت: ما نگران این مساله هستیم که رییس جمهور آمریکا بسیار بی ثبات است و ممکن است یک زمان، حمله هسته ای را صادر کند که کاملا برخلاف منافع ملی آمریکا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

می توان به ژنرال های آمریکا برای عدم اجرای فرمان حمله هسته ای اعتماد کرد؟

می توان به ژنرال های آمریکا برای عدم اجرای فرمان حمله هسته ای اعتماد کرد؟