مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 16:202017-11-22اقتصادي

افزایش توان تسهیلات دهی برای کمک به صادرات غیرنفتی


مدیرعامل بانک توسعه صادرات اعلام کرد: جذب منابع از صندوق توسعه ملی و خطوط اعتباری، بیانگر عزم ملی برای حمایت از صادرات غیرنفتی است که در کانون آن اگزیم بانک ایران قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی صالح آبادی درهمایش سراسری مدیران صادرات ایران افزود: سیاست های در پیش گرفته شده در سال های اخیر به علاوه جذب منابع از خطوط اعتباری و صندوق توسعه ملی، توان تسهیلات دهی بانک را برای کمک به صادرات غیرنفتی افزایش داده است.

وی با اشاره به روند رشد نقدینگی این بانک از سال 93 تا 96 افزود: در دو هفته گذشته در مجموع در قالب دو قرارداد 6000 میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی دریافت کرده ایم و در آینده نزدیک مبلغ 5000 میلیارد ریال در قالب خط اعتباری جدید، دریافت می شود.

به گفته صالح آبادی می بایست در پایان برنامه ششم توسعه و در سال 1400 حجم صادرات به 120 میلیارد دلار در سال برسد که در حال حاضر این رقم 44 میلیارد دلار است.

وی با اشاره به لزوم سه برابر شدن رشد صادرات تا پایان برنامه ششم تصریح کرد: در پایان سال جاری رشد 25 درصدی برای صادرات غیرنفتی مدنظر است.

به گفته صالح آبادی مانده تسهیلات بانک توسعه صادرات در پایان شهریورماه 19 هزار و 236 میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد رشد را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش توان تسهیلات دهی برای کمک به صادرات غیرنفتی

افزایش توان تسهیلات دهی برای کمک به صادرات غیرنفتی