مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 14:362017-11-22بين الملل

تنش زدایی در روابط آستانه-بیشکک محور رایزنی کارشناسان 6 کشور


کارشناسان قزاق، قرقیز، ازبک، آذربایجان و روس در نشستی تشدید تنش در روابط آستانه و بیشکک و راه خروج از این بحران را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ، کارشناسان سیاسی کشورهای آسیای مرکزی، آذربایجان و روسیه با حضور در میزگردی که از سوی انجمن مطالعات سیاسی قزاقستان در شهر آلماتی این کشور برگزار شد، راه های خروج از بحران پیش آمده میان قزاقستان و قرقیزستان را مورد بررسی قرار دادند.

کارلیگاش نگماناوا مدیر انجمن مطالعات سیاسی قزاقستان در ابتدای این کنفرانس بر منافع کشورهای دیگر از منازعه میان قزاقستان و قرقیزستان تأکید کرد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور قرقیزستان گفت: شاید نیروهای سومی پشت این موضوع قرار گرفتند که تشدید درگیری و تخریب پل هایی که طی سال های طولانی میان 2 ملت قزاق و قرقیز به وجود آمده، به نفع آنها می باشد.

اما این نظریه از سوی کارشناسان دیگری که در این میزگرد حضور داشتند حمایت نشده و بالعکس به جستجوی طرف میانجی برای حل فصل این بحران پرداختند.

روسیه بختیار ارگاشف معاون مدیر بخش جغرافیای اقتصادی و جغرافیای فرهنگی آسیای مرکزی مرکز فرهنگ های سنتی ازبکستان با اشاره به عضویت آستانه و بیشکک در سازمان پیمان امنیت جمعی و اتحاد اقتصادی اوراسیا که مسکو نقشی اساسی را در آن ایفا می کندر این با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش زدایی در روابط آستانه-بیشکک محور رایزنی کارشناسان 6 کشور

تنش زدایی در روابط آستانه-بیشکک محور رایزنی کارشناسان 6 کشور