مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 14:152017-11-22اجتماعي

کاهش چشمگیر مهاجرت پرندگان مهاجر به فریدونکنار


رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از کاهش چشمگیر مهاجرت پرندگان مهاجر به فریدونکنار خبرداد.

- کوروس ربیعی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ورود پرنده های مهاجر به تالاب های فریدونکنار، اظهار کرد: با توجه به گرمای هوای امسال و بارندگی کم، پرنده های مهاجر نسبت به سال قبل از تراکم جمعیتی کمتری در فریدونکنار برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: غازها، اردک های سرسبز، خوتکا، اردک فیلبشت، چنگرها، آب چلیک ها از گونه های رایجی هستند که به منطقه فریدونکنار مهاجرت کردند اما تمامی این گونه ها در حدود 20 درصد جمعیت را شامل می شوند و آن تراکمی که در سال های گذشته از کنار جاده کمربندی فریدونکنار شاهد بودیم امسال وجود ندارد.

رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به صید غیرمجاز پرندگان توسط برخی افراد در فریدونکنار، تصریح کرد: برنامه و طرحی برای جلوگیری از صیدغیرمجاز و برپایی بازار پرندگان ارائه شده اما این طرح باید با همکاری مراجع مختلف همچون دادستانی، استانداری و فرمانداری فریدونکنار پیگیری و اجرا شود.

ربیعی با بیان اینکه تالابی برای ایجاد منطقه حفاظت شده در فریدونکنار وجود ندارد، گفت: مشکل اصلی برای جلوگیری از صید پرندگان در فریدونکنار، مالکیت زمین ها است که نمی توان زمین های شخصی را مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش چشمگیر مهاجرت پرندگان مهاجر به فریدونکنار

کاهش چشمگیر مهاجرت پرندگان مهاجر به فریدونکنار