مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 11:402017-11-22پزشكي

کدام گروه های خونی در برابر آلودگی هوا آسیب پذیرتر هستند؟


نتایج یک بررسی نشان داد افراد دارای گروه خونی A ،B یا AB در مقایسه با گروه خونی O بیشتر در معرض حمله قلبی در پی قرارگیری در معرض آلودگی هوا هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، بر اساس نتایج تازه ترین مطالعاتی که توسط مرکز قلب یوتای آمریکا صورت گرفته است، بعضی از گروه های خونی در برابر آلودگی هوا آسیب پذیرتر هستند.

به گفته محققان، افراد دارای گروه خونی A، B یا AB در مقایسه با گروه خونی O بیشتر در معرض حمله قلبی در پی قرارگیری در معرض آلودگی هوا هستند.

بنجامین هورن، پژوهشگر اصلی این مطالعه و یک اپیدمیولوژیست در مؤسسه قلب "IMC" آمریکا، در این باره می گوید: در جهش اولیه مورد مطالعه که شامل بررسی سوابق پزشکی 14 ساله افراد و وضعیت آلودگی هوا در یک دهه اخیر می شد، ما بین گروه خونی O و غیر O که شامل گروه های خونی مثبت و منفی A، B و AB بود تمایز ایجاد کردیم؛ آنچه که ما در مطالعات ژنتیکی دریافتیم ریسک کمتر در گروه خونی O بود؛ سه گروه خونی دیگر در معرض ریسک بالاتری قرار داشتند .

پژوهشگران با بیان اینکه حدود 55 درصد افراد با گروه های خونی A ، B یا AB هستند، اظهار داشتند: این افراد بیش از دیگران در معرض مشکلات قلبی قرار دارند؛ زیرا خون آنها حاوی مقادیر بیشتری از عوامل لخته شدن خون است و آنها باید ساعاتی که آلودگی هوا کمتر است را برای انجام دادن کارهایشان انتخاب کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام گروه های خونی در برابر آلودگی هوا آسیب پذیرتر هستند؟

کدام گروه های خونی در برابر آلودگی هوا آسیب پذیرتر هستند؟