مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 10:352017-11-22دانش

تولید انبوه خودروهای هیدروژنی یک گام دیگر به واقعیت نزدیک تر شد


محققان دانشگاه UCLA موفق به طراحی باتری با قابلیت تولید و ذخیره سوخت هیدروژنی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در اختراع جدید دو دستگاه در یک دستگاه تعبیه شده است و می­ تواند با استفاده از یک باتری بسیار بزرگ انرژی را ذخیره کند، سپس این انرژی ذخیره شده برای تامین انرژی در کامپیوتر و گوشی ­های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

محققان دانشگاه UCLA باتری را طراحی کردند که می­ تواند با استفاده از نور خورشید به صورت کارا و ارزان انرژی تولید و ذخیره نماید.

این انرژی می­ تواند برای تولید برق در وسایل الکترونیکی استفاده شود و نیز تولید سوخت هیدروژنی برای ماشین­ های سازگار با محیط زیست استفاده شود.

اختراع جدید خرید ماشین­ های هیدروژنی را برای بسیاری از افراد مقرون به صرفه می­ کند زیرا با مصرف نیکل، آهن و کبالت هیدروژن تولید می­ شود.

این عناصر به وفور در طبیعت یافت می­شوند و نسبت به پلاتین و دیگر فلزات گران قیمت که در حال حاضر برای تولید سوخت هیدروژنی به کار می­رود، ارزانتر هستند.

ریچارد کانر، مخترع ارشد باتری و استاد برجسته شیمی و بیوشیمی و مهندسی مواد بیان کرد که هیدروژن سوخت عالی برای وسایل نقلیه محسوب می­ شود زیرا یک سوخت تمیز و ارزان است که هیچ نوع آلاینده­ای را به هوا وارد نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید انبوه خودروهای هیدروژنی یک گام دیگر به واقعیت نزدیک تر شد

تولید انبوه خودروهای هیدروژنی یک گام دیگر به واقعیت نزدیک تر شد