مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 08:302017-11-22بين الملل

سردار سلیمانی چگونه اربیل را چنگ داعش نجات داد؟


سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در سال 93، تنها با 70 نفر از نیروهایش توانست اربیل را از اشغال توسط داعش نجات دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، خردادماه سال 1393 نیروهای داعش با پیشروی به سمت مناطق شمال عراق به سرعت توانستند مناطق مهمی از شمال این کشور از جمله موصل را به تصرف خود در آورند و در سوی دیگر نیز نیروهای داعشی پیشروی خود از مرزهای غربی عراق در استان الانبار را آغاز و با تصرف بخش اعظمی از این استان، حرکت خود به سمت بغداد برای تصرف پایتخت کشور عراق را آغاز کردند.

داعش در ادامه پیشروی های خود در شمال عراق پس از تصرف موصل، شهر اربیل را به محاصره خود در آورد و می رفت تا با تصرف این شهر عملا بخش مهمی از اقلیم کردستان عراق را نیز اشغال کند.

وضعیت حکومت داعش در عراق و سوریه - سال 1393اما در حالی که داعش گام های آخر برای تصرف اربیل را برمی داشت، یک اتفاق مهم این شهر را از سقوط حتمی نجات می دهد.

سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران شخصا با 70 تن از نیروهایش به اریبل می رود و طی عملیاتی که شخصا فرماندهی آن را به عهده داشت، موفق می شود محاصره شهر اربیل را بشکند.

چندی بعد در مهر ماه همان سال، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در همین باره گفت:" اگر ایران نبود داعش کردستان عراق را می گرفت، سردار سلیمانی با 70 نفر جلوی داعش را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردار سلیمانی چگونه اربیل را چنگ داعش نجات داد؟

سردار سلیمانی چگونه اربیل را چنگ داعش نجات داد؟