مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 06:252017-11-22بين الملل

آمریکا 13 شرکت چینی و کره شمالی را تحریم کرد


آمریکا روز سه شنبه 13 شرکت چینی و کره شمالی را به اتهام کمک به فرار از محدودیتهای هسته ای وضع شده علیه پیونگ یانگ و حمایت از این کشور از طریق برقراری روابط تجاری، مورد تحریم قرار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر به نقل از رویترز، دولت آمریکا روز سه شنبه 13 شرکت چینی و کره شمالی را به اتهام کمک به فرار از محدودیت های هسته ای وضع شده علیه پیونگ یانگ و حمایت از این کشور از طریق برقراری روابط تجاری، در فهرست سیاه تحریمهای خود قرار داد.

این اقدام واشنگتن یک روز پس از آن انجام شد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا کره شمالی را در فهرست دولت های حامی تروریسم گنجاند.

وضع این تحریم های جدید نشان دهنده تمرکز دولت ترامپ بر لطمه زدن به روابط تجاری میان چین و کره شمالی است؛ اقدامی که به زعم مقامات کاخ سفید برای وادار ساختن پیونگ یانگ به عقب نشینی از برنامه توسعه موشکی خود ضروری است.

استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در خصوص این تحریمهای جدید گفت که گنجاندن اسامی این شرکتها در فهرست تحریمهای آمریکا، علاوه بر تحمیل تحریمها و مجازاتهای بیشتر بر کره شمالی و افراد مرتبط با آن، از پویش اِعمال فشار حداکثری آمریکا برای به انزوا کشیدن رژیم پیونگ یانگ پشتیبانی می کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا 13 شرکت چینی و کره شمالی را تحریم کرد

آمریکا 13 شرکت چینی و کره شمالی را تحریم کرد