مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1396 ساعت 16:252017-11-21اقتصادي

بلایی که ایران خودرو بر صنعت خودرو آورد


ابزارهای حمایتی نظیر تعرفه واردات، تسهیلات با سود کم برای این بوده تا روزی تولید ملی شکل بگیرد این در حالی است که ایران خودرو با سوءاستفاده از این فرصت، - به عنوان نمونه پژو 301 وارداتی با مدل 2016 از سوی ایران خودرو 95 میلیون تومان قیمت گذاری شده است که حتی پیچش هم در ایران سفت نمی شود.

عکس العمل بازار نشان داده خریداران 301 مجبورند نسخه صفر کیلومتر آن را 85 میلیون تومان در بازار عرضه کنند تا اقبالی برای فروش داشته باشند.

جالب است بدانید این خودرو قرار بود در نسخه دستی در محدوده 55 میلیون تومان عرضه شود و با توجه به ابعاد اتاق و حجم موتور جایگزینی برای پژو 405 باشد.

حالا هم که زمزمه های مونتاژ کج دار و مریزش به گوش می رسد کمی از قیمت گذاری فعلی عقب نشینی می کنند چون دستشان آمده بازار تا چه رنجی پول پای نورسیده شان می دهد.

پژو 508 وارداتی با مدل 2016 که مصداق واقعی یک خودروی لوکس است و دلیل واردات این خودرو مبهم و مجوز وارداتش مبهم تر است، با قیمت 179 میلیون به مصرف کننده فروخته می شود در حالی که فروشنده در بازار آزاد به ازای 167 میلیون تومان، از خیرش می گذرد و از این به بعد سمت وارداتی های آبی پوشان نمی رود.

واردات این خودرو هیچ توجیهی ندارد وقتی در این رنج قیمتی مردم خودروهای وارداتی را در دسترس دارند وقتی همچنان ما در مونتاژ محصولات قدیمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلایی که ایران خودرو بر صنعت خودرو آورد

بلایی که ایران خودرو بر صنعت خودرو آورد