مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1396 ساعت 14:552017-11-21اقتصادي

ورمی کمپوست کودی با حداقل مواد سمی و مناسب برای کشت گلخانه ای


مدیرآب و خاک جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ورمی کمپوست دارای حداقل مواد سمی و سنگین بوده که در کشت های گلخانه ای بسیار حایز اهمیت است.

- محمدحسن غلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ورمی کمپوست کودی است چند برابر غنی شده نسبت به سایر کودهایی مانند کود گاوی، گوسفندی، اسبی که میزان نیتروژن، پتاسیم و فسفر که سه عنصر اصلی و حیاتی در رشد و نمو گیاهان است در ورمی کمپوست تا 10 برابر سایر کودها است و همچنین میزان آهن موجود در ورمی کمپوست حتی تا 1000 برابر بیشتر از سایر کودهای آلی است.

وی ادامه داد: ورمی کمپوست دارای حداقل مواد سمی و سنگین هم چون جیوه، کادمیوم و سرب بوده که در کشت های گلخانه ای بسیار حایز اهمیت است.

مدیرآب و خاک جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به این که کود ورمی کمپوست فاقد بذر علف هرز است، افزود: این بذور در اثر فعالیت کرم ها از بین می رود.

غلامی تصریح کرد: کود ورمی کمپوست فاقد بوی نامطبوع است که برای استفاده در فضای سبز ادارات و بیمارستان ها و دانشگاه ها و فضای سبز شهری بسیار مناسب است.

وی ادامه داد: ورمی کمپوست دارای مقادیری از هورمون های موثره مانند اکسین است که موجب تحریک رشد و نمو گیاهان تا % 90 می شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورمی کمپوست کودی با حداقل مواد سمی و مناسب برای کشت گلخانه ای

ورمی کمپوست کودی با حداقل مواد سمی و مناسب برای کشت گلخانه ای