مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1396 ساعت 13:252017-11-21بين الملل

بارزانی از پذیرش حکم دادگاه فدرال عراق سرباز زد


رییس مستعفی اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه اقدامات دادگاه فدرال بدون اتکا به اصول حقوقی و قوانین اساسی کشور انجام می گیرند، حکم این دادگاه درخصوص همه پرسی اقلیم را "یک جانبه و سیاسی" خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مسعود بارزانی، رییس مستعفی اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای در پی صدور حکم دادگاه فدرال عراق درباره همه پرسی استقلال اقلیم اظهار داشت: لازم است ساکنان اقلیم کردستان، عراقی ها و همه طرف ها بدانند که این دادگاه پیش از تصویب قانون اساسی تشکیل شده و به همین دلیل لازم است پس از تصویب قانون اساسی در سال 2005 این دادگاه منحل شده و طبق ملاک های تعیین شده در بند 92 قانون اساسی دوباره تشکیل و قانونی ویژه آن صادر شود.

بارزانی افزود: تاکنون این قانون صادر نشده و این دادگاه همچنان کارها و فعالیت های خود را بدون استناد به هرگونه اصول قضایی و قوانین اساسی کشور انجام می دهد و این امر باعث شده دادگاه فدرال تحت تاثیر شرایط و حوادث سیاسی قرار گرفته، دچار انحراف مستمر از اصول قانون اساسی شده و به دادگاهی سیاسی تبدیل شود که حتی یک حکم به بی طرفی اش را نشان دهد صادر نمی کند.

رییس مستعفی اقلیم کردستان عراق گفت: این دادگاه در طول دوره فعالیتش در برابر تماس موارد نقض قانون اساسی از سوی بغداد سکوت را انتخاب کرد و در صدور حکم خود درباره همه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارزانی از پذیرش حکم دادگاه فدرال عراق سرباز زد

بارزانی از پذیرش حکم دادگاه فدرال عراق سرباز زد