مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1396 ساعت 02:252017-11-20سياسي

دلایل استقبال نشدن از خاطره نویسی


ابوالفضل الله دادی با بیان این که از خاطره نویسی در کشور ما استقبال نمی شود، می گوید: جا نیفتادن خاطره نویسی و بی اعتمادی مخاطب به خاطرات از دلایل این مسئله است.

- این مترجم در گفت وگو با ایسنا درباره خاطره نویسی اظهار کرد: اخیرا خاطره نویسی در ادبیات ما بیشتر جدی گرفته شده است، اما بیشتر خاطره نویسان ما چهره های سیاسی هستند تا چهره های ادبی.

خاطرات هاشمی رفسنجانی، محمدی ری شهری و ناطق نوری نمونه هایی از این دست خاطرات هستند.

در حوزه ادبیات نیز خاطرات بیشتر به سمت تاریخ شفاهی حرکت می کند، یعنی این که شخصی با یکی از افراد برجسته مصاحبه و آن را منتشر می کند؛ مانند کتاب پیر پرنیان اندیش که درباره خاطرات هوشنگ ابتهاج است یا مجموعه تاریخ شفاهی ادبیات معاصر ایران که نشر ثالث آن را منتشر کرده است.

او با بیان این که خاطره نویسی در ادبیات و سیاست تأثیر بسزایی دارد، گفت: به طور مثال در ادبیات نویسندگانی نکته ها و حرف هایی را بیان می کنند که در متن ماجرا بوده اند و عامه مردم از آن ها خبری ندارند، و چون آن ها راوی داستان هستند، خاطرات شان می تواند سند معتبری باشد.

نمونه های خاطره نویسی در دنیا زیاد است؛ به طور مثال کتاب برای این لحظه متشکرم که خاطرات بانوی اول سابق فرانسه است، این کتاب سرنوشت ریاست جمهوری فرانسوا اولاند را مشخص و مسائ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل استقبال نشدن از خاطره نویسی

دلایل استقبال نشدن از خاطره نویسی