مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1396 ساعت 16:052017-11-20سياسي

فرزندان از اخلاق و رفتار والدین الگو بر می دارند


یک کارشناس تربیت، با تأکید بر این که اخلاق و رفتار والدین الگویی برای فرزندان محسوب می شود، گفت: با توجه به ارتباط زیاد کودک با پدر و مادر، همه رفتار و اخلاق والدین مورد توجه کودک قرار می گیرد، - بر همین اساس والدین باید فضائل و سجایای اخلاقی و اسلامی را در عمل و رفتار خود نشان داده و پارادوکس، تعارض و رذائل اخلاقی را در حوزه ی تربیت کودک از خود بروز ندهند.

مهدی راثی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص اهمیت تربیت دینی فرزندان در خانواده ها، اظهار کرد: اگر اساس عالم را وجود و خلقت انسان فرض کنیم، مقوله تربیت انسان مهم ترین محور آن شمرده می شود و هدف خداوند متعال از آفرینش انسان شکوفایی فضائل اخلاقی و تربیت انسان بوده است.

وی با اشاره به این که طبق آیات قرآن، انبیاء الهی علاوه بر مأموریت تعلیم، تربیت بشر را نیز بر عهده داشته اند، افزود: ما اگر در جامعه بتوانیم آموزه ها و شاخص های دینی را در تربیت نسل خود اعمال کنیم می توانیم از آسیب های زیادی که بشر را تهدید می کند، پیشگیری کنیم.

این کارشناس تربیت با تأکید بر این که والدین باید در توجه به آموزه های دینی جهت تربیت فرزندان خود اهتمام جدی بورزند، گفت: انسان از بدو تولد نیازمند مهارت آموزی و هدایت رفتاری بوده و در آموزه های اسلامی نیز جهت پرداخت به این موضوع تأکیدات فراوانی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرزندان از اخلاق و رفتار والدین الگو بر می دارند

فرزندان از اخلاق و رفتار والدین الگو بر می دارند