مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1396 ساعت 14:052017-11-20فرهنگي

آثار تاریخی ایوانکی نیازمند معرفی بیشتر است


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از تقبل نیمی از هزینه مرمت آثار تاریخی خصوصی از سوی میراث این استان به شرط مشارکت 50درصدی مالکان این آثار خبرداد و گفت: - شهر ایوانکی دارای ظرفیت های بالای گردشگری و تاریخی است و نیاز به معرفی بیشتر دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین خواجه بیدختی در بازدید از آثار تاریخی و جاذبه های شهر ایوانکی، گفت: این شهر نیاز به تعیین بافت مصوب برای انجام مطالعه در زمینه مرمت و احیای بناهای تاریخی دارد.

وی یکی از بزرگترین مشکلات بناهای تاریخی را مشخص نبودن مالک یا مالکان پلاک های ثبتی عنوان کرد و افزود: در صورت تمایل مالکان، امکان مرمت و احیاء این بناها وجود دارد.

بیدختی از انعقاد تفاهم نامه با شهرداری ایوانکی برای مرمت و احیای تعدادی از بناهای تاریخی در این شهر برای ایجاد انگیزه در مالکان بناهای تاریخی خبر داد و گفت: برخی از این بناها با انجام مرمت اضطراری، دارای قابلیت سرمایه گذاری شده اند.

بر این اساس کار مرمت اضطراری مدرسه ثنایی و یک حمام تاریخی در ایوانکی و زیباسازی بدنه شماری از بناها که در منظر عمومی قرار دارند، در دستور کار مشترک میراث فرهنگی و شهرداری ایوانکی قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار تاریخی ایوانکی نیازمند معرفی بیشتر است

آثار تاریخی ایوانکی نیازمند معرفی بیشتر است