مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1396 ساعت 12:402017-11-20بين الملل

سامح شکری:همکاری میان ایران و کشورهای عربی امری ضروری است


وزیر خارجه مصر در نشست ضد ایرانی اتحادیه عرب گفت: ایجاد روابط همکاری میان کشورهای عربی و همسایگان، از جمله ایران امری مطلوب و ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از الیوم السابع، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در نشست روز یکشنبه وزرای خارجه عرب علیه ایران در قاهره گفت: در میان اتفاقات و تحولات پی درپی به منظور حفظ امنیت ملی کشورهای عربی و تاکید بر مردود شمردن هرگونه دخالت طرف غیرعربی در امور کشورهای عربی در یک نشست غیرمعمولی در اتحادیه عرب دور هم جمع شده ایم.

وی افزود: همانطور که می دانید کشور مصر تجاوز اخیر شبه نظامیان حوثی به عربستان و همچنین عملیات تروریستی که لوله های نفت بحرین را مورد هدف قرار داد، به شدت محکوم کرد و ضربه زدن به امنیت کشورهای خلیج (فارس) خط قرمز ماست.

وی ادامه داد: مصر به حمایت از امنیت و ثبات کشورهای خلیج(فارس) پایبند است و ضمن رد هرگونه دخالت در امور کشورهای عربی هرگونه تلاش از هر طرف منطقه ای به منظور ایجاد بی ثباتی در کشورهای عربی را مردود می داند.

شکری گفت: برخی تلاش می کنند که در امور داخلی کشورهای خلیج (فارس) لیبی، عراق، سوریه، یمن و سومالی دخالت کنند و با تحریک طرف های داخلی و یا حضور نظامی می خواهند در این کشورها بی ثباتی ایجاد کنند و ما باید با تمام این دخالت ها مقابله کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامح شکری:همکاری میان ایران و کشورهای عربی امری ضروری است

سامح شکری:همکاری میان ایران و کشورهای عربی امری ضروری است