مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1396 ساعت 09:102017-11-20بين الملل

فرانسه از نماز خواندن مسلمانان در خیابان جلوگیری می کند


پس از یکسری اعتراضات از سوی قانونگذاران و مقام های محلی بر سر استفاده مسلمانان از فضای عمومی برای اقامه نماز، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که این اقدام از سوی مسلمانان را که در خیابانی در شمال پاریس انجام می شود، - ممنوع می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژرار کولوم، وزیر کشور فرانسه گفت: آنها نباید در خیابان اقدام به برگزاری نماز کنند.

ما این کار را ممنوع می کنیم.

نمازگزاران در خیابانی واقع در حومه پاریس روز جمعه اقدام به برگزاری نماز جمعه کردند.

این اقدام از سوی نمازگزاران هر جمعه از مارس سال جاری میلادی و در اعتراض به بستن یک مسجد محلی مشهور که در ساختمانی دولتی فعال بود، صورت گرفته است.

نمازگزاران مقام های فرانسوی را به نقض حقوق خود برای برگزاری نماز در مسجد اعلام کرده و گفتند مقام ها زمین مناسبی را برای ساخت مسجد جدید پیشنهاد نداده اند.

این در حالی است که وزیر کشور فرانسه اذعان کرده که باید یک قطعه زمین جدید برای ساخت مسجد در نظر گرفته شود و ادامه داد: مسلمانان باید مکانی برای نمازگزاری داشته باشند و ما این مساله را تضمین می کنیم که این مناقشه را ظرف چند هفته آینده حل کنیم.

یکی از انجمن های محلی مسلمانان نیز اعلام کرد که تمایل دارد نمازگزاران جمعه هفته آینده در مرکز شهر نماز جمعه را برپا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه از نماز خواندن مسلمانان در خیابان جلوگیری می کند

فرانسه از نماز خواندن مسلمانان در خیابان جلوگیری می کند