مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1396 ساعت 21:102017-11-19سياسي

7 دانشمند ایرانی در جمع پژوهشگران برتر جهان


موسسه کلاریویت آنالیتیکس هر سال بیش از سه هزار پژوهشگر را از سراسر جهان در 21 حوزه موضوعی به عنوان پژوهشگر پراستناد شناسایی و نام آن ها را منتشر می کند و در آخرین شناسایی، - هفت دانشمند ایرانی از تاثیرگذارترین دانشمندان در پیشرفت علوم قرار گرفته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برای شناسایی پژوهشگران پراستناد، 134 هزار و 832 مقاله پراستناد در نشریه های نمایه شده "وب آو ساینس" در حوزه علوم و علوم اجتماعی در 11 سال گذشته (از 2005 تا 2015) پیمایش شده اند.

مقاله های پراستناد آن هایی هستند که بیشترین استناد را در حوزه های موضوعی خود می گیرند و در یک درصد نخست جای دارند و در پایگاه "شاخص های اساسی علم" (آی.

اس.

آی.

) فهرست می شوند.

همچنین پژوهشگرانی که مقاله پراستناد دارند، پژوهشگران تاثیرگذار به شمار می روند و آن هایی که نامشان با فراوانی بیشتری می آید تاثیرگذارتر هستند.

از این رو، پژوهشگران بر پایه شمار مقاله های پراستنادشان رتبه بندی و آن هایی که در رتبه های نخستین جای گرفته اند، به عنوان پژوهشگر پراستناد معرفی می شوند.

در ویرایش پیشین فهرست پژوهشگران پراستناد، 6 دانشمند ایرانی بودند، ولی در ویرایش 2017، هفت ایرانی در این فهرست جای گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 دانشمند ایرانی در جمع پژوهشگران برتر جهان

7 دانشمند ایرانی در جمع پژوهشگران برتر جهان