مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1396 ساعت 15:202017-11-19اقتصادي

آمار عجیب یارانه بگیران/کسی حذف نشد


در حال حاضر بیش از 76 میلیون نفر در هر ماه یارانه نقدی دریافت می کنند، این تعداد بالغ بر 95 درصد جمعیت ایران را در بر می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حالی تعداد یارانه بگیران و پرداخت غیرهدفمند یارانه نقدی بزرگ ترین معضل اجرای این قانون به شمار رفته و همواره موجب ایجاد کسری در عملکرد مالی آن می شود که طی هفت سالی که از کلید خوردن قانون هدفمندی یارانه ها گذشته همواره بیش از 75 میلیون نفر دریافتی دارند.

گرچه مبلغ پرداختی یارانه به هر نفر حدود 45 هزار و 500 تومان و رقمی ناچیز است، ولی در مجموع هر ماه بیش از 3400 میلیارد تومان و در سال تا 42 هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه در بر داشته و با توجه به درآمد نزدیک به 35 هزار میلیاردی سازمان هدفمندی یارانه ها که از محل اصلاح حامل های انرژی به آن تعلق می گیرد برای تامین پرداخت های نقدی در سال باید دولت از خزانه نیز برداشت داشته باشد.

با وجود این که دولت براساس قانون بودجه مکلف به حذف یارانه بگیران غیرنیازمند است و باید در این باره اقدام کند، تازه ترین گزارش از عملکرد هدفمندی یارانه ها در پایان نیمه نخست امسال از این حکایت دارد که حدود 76 میلیون و 96 هزار و 350 نفر در هر ماه یارانه نقدی دریافت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار عجیب یارانه بگیران/کسی حذف نشد

آمار عجیب یارانه بگیران/کسی حذف نشد