مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1396 ساعت 14:552017-11-19اقتصادي

دلایل افت رتبه جهانی کسب و کار ایران


یک اقتصاددان می گوید با توجه به این که 80 درصد درآمد سالانه دولت را بودجه جاری می بلعد، دولت ناگزیر است فضای کسب و کار را بهبود بخشد تا بخش هایی به جز نفت و گاز در ایران هم بتوانند سرمایه گذار خارجی کسب کنند و اقتصاد ایران رونق گیرد.

- در شرایط کنونی فقط سودای سودهای افسانه ای بخش نفت و گاز سرمایه گذاران را به ایران جذب می کند.

هادی حق شناس در گفت وگو با ایسنا، راجع به کاهش رتبه کسب وکار ایران در بانک جهانی، اظهار کرد: افت رتبه ایران در فضای کسب وکار "به این معنی نیست که اوضاع کسب وکار در ایران بدتر شده بلکه به این معنی است که وضعیت کشورهای دیگر به مراتب بهتر شده است.

وی افزود: البته نباید از این نکته غافل ماند که طی سه تا چهار سال گذشته رتبه ایران از 152 به 124 رسیده؛ یعنی حدود 30 واحد بهبود رتبه داشته ایم و نباید افت رتبه کسب وکار ایران را لزوما به معنی عملکرد نامناسب در این بخش قلمداد کنیم.

این اقتصاد دان همچنین با بیان این که فضای کسب وکار در ایران طبق معیارهای بانک جهانی بستگی به 10 شاخص دارد، گفت: یکی از این شاخص های مهم، وضعیت اخذ مالیات است که ایران در این بخش رتبه سه رقمی دارد.

این موضوع در حالی است که دولت طی چهار تا پنج سال گذشته کاهش سهم نفت در بودجه و افزایش سهم مالیات را در دستور کار خود قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل افت رتبه جهانی کسب و کار ایران

دلایل افت رتبه جهانی کسب و کار ایران