مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1396 ساعت 11:202017-11-18اجتماعي

آژیر قرمز خشکسالی چهارمحال و بختیاری به صدا درآمده است


چهارمحال و بختیاری یک درصد از مساحت کشور را داراست و سرچشمه دو رودخانه مهم کارون و زاینده رود است که متاسفانه در این سال ها با پدیده خشکسالی مواجه شده است.

- با توجه به شرایط موجود کشور و به تبع آن در چهارمحال و بختیاری خشکسالی پدیده ای جدید نبوده و به زمان حال ارتباطی ندارد.

روزی چهارمحال و بختیاری تامین کننده آب استان های همجوار بوده که متاسفانه امروزه شاهد خشکسالی های پی در پی در این استان هستیم و در حال حاضر این استان به استانی خشک و بیابانی تبدیل شده است.

با آغاز سال زراعی جدید و طبق پیش بینی های انجام شده توسط هواشناسی استان باید بارش های موثر از نیمه دوم آبان ماه آغاز می شد که متاسفانه تاکنون خبری از بارش باران در چهارمحال و بختیاری نیست.

مهرداد قطره در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه امسال، چهارمحال و بختیاری وارد دهمین سال خشکسالی شده که با این وضعیت، بارش ها نسبت به سال زراعی گذشته 100 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در صورتی که بارش های پاییزی از اواخر آبان ماه یا اوایل آذرماه در استان آغاز شوند و یا سالی پربارش را پشت سر بگذاریم، کمبودها به هیچ وجه جبران نخواهد شد.

قطره گفت: متاسفانه میزان بارش طی هشت سال گذشته در کوهرنگ 700میلی متر و در کل استان دو هزار و 270 میلی متر کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آژیر قرمز خشکسالی چهارمحال و بختیاری به صدا درآمده است

آژیر قرمز خشکسالی چهارمحال و بختیاری به صدا درآمده است