مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1396 ساعت 10:502017-11-18سياسي

پدیده ای نه نام «خانه های نوساز فرسوده»


تصویر ساختمان خسارت دیده مسکن مهر در زلزله کرمانشاه به تصویر قالب در پس ذهن بسیاری از مردم بدل شده، خانه های نوسازی که قرار بود مهرشان، گرما بخش ساکنانش باشد و روزگاری نه چندان دور با هزاران امید و آرزو پای در آن گذاشته بودند.

- این روزها بحث زلزله و تاب آوری ساختمان ها در برابر حوادث مختلف به سوال بسیاری از مردم بدل شده اینکه آیا ساختمان های نوساز تاب آوری بیشتری دارند یا قدیمی؟ برخی تصور می کنند که در خانه های نوساز امنیت بیشتری دارند اما فارغ از آنکه در "خواب خرگوشی" سازمان های ناظر اعم از شهرداری و نظام مهندسی، برخی سازه ها ناایمن و سلیقه ای ساخته می شوند.

حال در میان حجم بالای ساختمان های فرسوده و در آستانه فرسودگی پایتخت، به دلیل غفلت در نظارت حین ساخت، با پدیده ساختمان های نوسازفرسوده روبرو هستیم که خود در مقابل حوادث تاب آوری ندارند و ممکن است زمینه ساز حوادث بدتری باشند به گونه ای که عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در خصوص ساخت و ساز های ناایمن در بافت فرسوده تهران هشدار داد.

زهرا نژاد بهرام در گفت وگو با ایسنا، در مورد وضعیت ساختمان های قدیمی و ساختمان های نوساز اما فرسوده پایتخت گفت: دقت داشته باشید که چندنهاد اساسی از جمله سازمان نظام مهندسی، شهرداری و حتی خود مالکان و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدیده ای نه نام «خانه های نوساز فرسوده»

پدیده ای نه نام «خانه های نوساز فرسوده»