مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1396 ساعت 09:502017-11-18فرهنگي

نگاهی به زندگی ستارخان سردارمشروطه در سالمرگش


«چراغ قویون (چراغ بگذارید)؛ کاسیبلار گلسینلر (فقرا بیایند)؛ قویمایین نامرده موحتاج اولسونلار (نگذارید محتاج نامردان شوند)، یوخسولارین قارنین دویورون (شکم فقرا را سیر کنید)، - چراغ قویون (چراغ بگذارید)؛ کاسیبلار گلسینلر (فقرا بیایند)؛ قویمایین نامرده موحتاج اولسونلار (نگذارید محتاج نامردان شوند)، یوخسولارین قارنین دویورون (شکم فقرا را سیر کنید)، آجیلیغی سوندورون (تلخی ها را از بین ببرید)، تبریزی ساتمایین (تبریز را نفروشید).

یاشاسین ایران یاشاسین مشروطه (زنده باد ایران زنده باد مشروطه).

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرق در ادامه نوشت: این آخرین دیالوگ ستارخان در تئاتر اتابک پارکینین تراژدیسی، به کارگردانی سیروس مصطفی است که چندی پیش در چند شهر ایران و چند کشور دیگر روی صحنه رفت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

این دیالوگ ها برگرفته از وصیت نامه مردی است که سردار ملی نام گرفته و سهمش از روزگار ما تنها تابلوی چند خیابان و کوچه است.

دو یادگار ستارخان؛ یعنی خانه اش در تبریز با درهای بسته و تخته سنگی سیاه در شهرری که زیر آن آرمیده به دست فراموشی سپرده شده اند.

ستارخان چگونه به امیرخیزی آمد؟ ستار در 28 مهر 1245 در روستای بیشک ورزقان که امروزه به آن سردار کندی می گویند به دنیا آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به زندگی ستارخان سردارمشروطه در سالمرگش

نگاهی به زندگی ستارخان سردارمشروطه در سالمرگش