مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1396 ساعت 09:252017-11-18سياسي

هشدار ولایتی به «ماکرون» درباره دخالت در امور ایران


یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دخالت رییس جمهور فرانسه در موضوع موشکی ایران را به نفع مکرون و این کشور ندانست و با هشدار درخصوص مداخله در امور داخلی کشورمان به او توصیه کرد سعی کند مانند مارشال دوگل، حداقل نیمه مستقل باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر ولایتی در بخشی از یک گفت وگو با رد و تقبیح مواضع ضد ایرانی اخیر رییس جمهور فرانسه افزود: به نفع آقای مکرون و فرانسه نیست که در موضوع موشکی و امور راهبردی جمهوری اسلامی ایران که در آن حساسیت بسیار داریم، دخالت کند؛ این دخالت ها جز کاستن از اعتبار دولت فرانسه نزد جمهوری اسلامی ایران خاصیت دیگری ندارد.

وی گفت: به عنوان فردی ایرانی که با مسائل سیاست خارجی و تاریخ فرانسه آشنایی دارم به رییس جمهور این کشور توصیه می کنم سعی کند مسیر ژنرال دوگل در دوران ریاستش در سیاست خارجی را طی کند یعنی حالت نیمه استقلال داشته باشد.

ولایتی افزود: ما که برای مسائل و برنامه دفاعی کشورمان از دیگران اجازه نمی گیریم که موشک داشته باشیم یا نداشته باشیم یا بگویند برد موشک هایمان چند کیلومتر باشد.

وی تصریح کرد: این موضوع به آقای مکرون چه ربطی دارد؟ وی اصلا چه کاره است که دخالت می کند؟ اگر می خواهد رابطه ایران و فرانسه، رابطه ای رو به رشد باشد سعی کند در این نوع امور دخالت نکند زیرا این خلاف مصالح ملی فرانسه هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار ولایتی به «ماکرون» درباره دخالت در امور ایران

هشدار ولایتی به «ماکرون» درباره دخالت در امور ایران