مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1396 ساعت 07:252017-11-18دانش

ساسانیان و سفال های نیشابور از کِی به گرجستان رفتند؟


با اعلام نتایج بررسی ها و اعلام حضور ساسانیان در گرجستان، باستان شناسان نیز خبر دادند، سفال های «نیشابور» در شهر "سامشویلده" این کشور به دست آمد.

- با اعلام نتایج بررسی ها و اعلام حضور ساسانیان در گرجستان، باستان شناسان نیز خبر دادند، سفال های نیشابور در شهر "سامشویلده" این کشور به دست آمد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، داویت بریکاشویلی عضو هیأت علمی و رییس بخش باستان شناسی و مدیر مرکز بین المللی باستان شناسی دانشگاه گرجستان اعلام کرد: کاوش های باستان شناسی در شهر باستانی سامشویلده گرجستان به کشف ظرف سفالی که به عقیده باستان شناسان گرجستانی به مکتب نیشابور تعلق دارد، منجر شد .

وی شهر سامشویلده در قفقاز جنوبی را یکی از شاهراه های مهم جاده ابریشم دانست که از گذشته قدرت های مختلف علاقمند تسلط یافتن بر آن بوده اند .

او با بیان گوشه ای از فعالیت های باستان شناسی صورت گرفته در این شهر باستانی گفت: باستان شناسان تاکنون و در طول چند فصل کاوش موفق به کشف لایه ی هخامنشی نشده اند، ولی در لایه های بالاتر چند تکه سفال که باستان شناسان حدس می زنند مربوط به این دوره باشد، کشف شده که در صورت اطمینان و انجام آزمایشات معرفی می شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساسانیان و سفال های نیشابور از کِی به گرجستان رفتند؟

ساسانیان و سفال های نیشابور از کِی به گرجستان رفتند؟