مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1396 ساعت 14:352017-11-17بين الملل

سازمان ملل خواستار توقف عملیات نظامی ارتش میانمار شد


کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل خواستار توقف عملیات نظامی ارتش میانمار علیه روهینجاها شد که منجر به نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر در استان راخین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اقدامات ارتش میانمار باعث شده تا پیش نویس قطعنامه سازمان ملل که سال گذشته میلادی پس از پیشرفت ها در زمینه حقوق بشر در میانمار متوقف شده بود، بار دیگر مورد بحث قرار گیرد.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل که در زمینه حقوق بشر فعالیت دارد با 135 رای موافق، 10 رأی مخالف و 26 رای ممتنع پیش نویسی را تایید کرد که در آن از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواسته شده تا فرستاده ویژه ای را در میانمار منصوب کند.

15 سال است که این کمیته به صورت سالانه قطعنامه ای را در محکومیت وضعیت حقوق بشر در میانمار تصویب کرده اما سال گذشته میلادی اتحادیه اروپا مانع به جریان افتاد این پیش نویس شد و به پیشرفت ها در این زمینه تحت رهبری آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار اشاره کرده بود.

در ماه گذشته میلادی، بیش از 600 هزار مسلمان روهینجایی در پی آغاز عملیات نظامی میانمار در استان راخین، به بنگلادش گریختند.

این مساله باعث شد تا سازمان همکاری اسلامی پیش نویس جدیدی را در مورد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در میانمار ارائه کند و قرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل خواستار توقف عملیات نظامی ارتش میانمار شد

سازمان ملل خواستار توقف عملیات نظامی ارتش میانمار شد