مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1396 ساعت 10:052017-11-16بين الملل

سوء استفاده از اینترپل برای تعقیب روزنامه نگاران منتقد


حکومت های ناقض آزادی بیان، به طور گسترده از "اعلان قرمز" اینترپل (پلیس بین الملل) برای هدف قرار دادن روزنامه نگاران منتقد استفاده می کنند.

- حکومت های ناقض آزادی بیان، به طور گسترده از "اعلان قرمز" اینترپل (پلیس بین الملل) برای هدف قرار دادن روزنامه نگاران منتقد استفاده می کنند.

بر همین مبنا، مدافعان آزادی بیان در جهان، خواستار اصلاح سازوکار پلیس بین الملل شده اند تا امکان سوء استفاده از آن علیه روزنامه نگاران وجود نداشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از بی.

بی.

سی گزارش های رسانه ها نشان می دهند که از ماه اوت گذشته، در سرتاسر اروپا حداقل 6 روزنامه نگار هدف احکام بازداشت بین المللی ترکیه، آذربایجان، ازبکستان و قزاقستان قرار گرفته اند.

به گفته هانا مکلین، مدیر پروژه "شاخص سانسور" در سازمان "نقشه آزادی مطبوعات"، در تمام این موارد، احکام صادر شده دارای انگیزه های سیاسی بوده اند.

وی با یادآوری اینکه "اساسنامه اینترپل آن را از دخالت در پرونده های دارای ماهیت سیاسی منع می کند"، در مورد "استفاده از سازوکار اینترپل برای هدف قرار دادن روزنامه نگاران" هشدار داده است.

دستگیری های اوکراین پایگاه اطلاع رسانی "شاخص سانسور"، اخیرا در گزارشی تفصیلی موارد مختلف سوء استفاده از پلیس بین الملل برای مقابل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوء استفاده از اینترپل برای تعقیب روزنامه نگاران منتقد

سوء استفاده از اینترپل برای تعقیب روزنامه نگاران منتقد