مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1396 ساعت 12:102017-11-15بين الملل

ظریف: رابطه ایران و روسیه به نفع ثبات در آسیای مرکزی و خاورمیانه است


این رابطه فراز و فرودهای خود را داشته و با خاطرات تلخ و شیرینی همراه است اما در ورای این خاطرات درس بزرگ این روابط کهن و پرلایه آن است که ایران و روسیه به عنوان دو همسایه باید روابط گسترده ای داشته باشند ، - دو کشور باید در چند وجهی کردن و گسترش افقی و عمودی این رابطه بکوشند.

کنفرانس علمی بین المللی "ایران و روسیه- پنج قرن همکاری" در آرشیو دولتی سیاسی اجتماعی روسیه با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران، در آغاز این مراسم پیام محمد جواد ظریف وزیرامورخارجه ایران و سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درمراسم افتتاحیه کنفرانس علمی بین المللی "ایران و روسیه- پنج قرن همکاری" قرائت شد.

محمدجواد ظریف در پیام خود، برگزاری این همایش را اقدامی مهم و ارزشمند در روابط دو کشور برشمرد و یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراسیون روسیه دو کشور ریشه دار با پیشینه و تاریخی کهن هستند که جلوه های تمدنی و فرهنگی آنها، همچنین آوازه جهانی شخصیت های بزرگی مانند حافظ، سعدی، فردوسی، تولستوی، چخوف، پوشکین و ده ها شخصیت دیگر مایه مباهات و فخر ادبیات جهان شده اند.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: این رابطه فراز و فرودهای خود را داشته و با خاطرات تلخ و شیرینی همراه است اما در ورای این خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: رابطه ایران و روسیه به نفع ثبات در آسیای مرکزی و خاورمیانه است

ظریف: رابطه ایران و روسیه به نفع ثبات در آسیای مرکزی و خاورمیانه است