مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1396 ساعت 21:452017-11-14سياسي

دیدگاه علامه طباطبایی درباره تغییر حکومت


علامه طباطبایی می گوید اگر هدف حکومت که بسط عدالت است، محقق شود، دیگر نیازی به تغییر شکل حکومت وجود ندارد و معتقد است که در غیاب معصوم بهترین شکل حکومت، - یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: علامه طباطبایی می گوید اگر هدف حکومت که بسط عدالت است، محقق شود، دیگر نیازی به تغییر شکل حکومت وجود ندارد و معتقد است که در غیاب معصوم بهترین شکل حکومت، شکل امامت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن آرمین در نشست نقد و بررسی کتاب تاملات سیاسی علامه طباطبایی که در باشگاه اندیشه برگزار شد، با عرض تسلیت به مناسبت وقوع زلزله در استان های غرب کشور اظهار کرد: در شرایط فعلی که منطقه در آتش جنگ ها و تفرقه ها می سوزد، امیدوارم این حادثه نشان و نمادی از همبستگی میان ملت ایران باشد.

وی با اشاره به این که عادت ما این است که در سالگرد بزرگان به تعریف و تمجید آنان بپردازیم، گفت: بارها گفته ام که این تعریف و تمجیدها نه گرهی از کار ما باز می کند، نه به کار آن بزرگان می آید و مورد رضایت آنهاست بلکه تنها صرف پول و هزینه است؛ در حالی که ما باید به کندوکاو در اندیشه این بزرگان بپردازیم.

آرمین با بیان این که اندیشه سیاسی علامه طباطبایی بر سه مفهوم کلیدی دین، فطرت و اصطلاح استخدام قرار دارد، گفت: فلسفه اجتماع و حکومت در آرای علامه را باید جزو نظریه های قرارداد اجتماعی قرار دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدگاه علامه طباطبایی درباره تغییر حکومت

دیدگاه علامه طباطبایی درباره تغییر حکومت