مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1396 ساعت 12:252017-11-14اقتصادي

تولید و واردات محصولات دخانی معطر ممنوع شد


به گفته رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور و براساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، تولید، عرضه و واردات تنباکوی معطر ممنوع شد و در ارتباط با تعیین زمان اجرای این قانون به زودی تصمیم گیری می شود.

- علی اصغر رمزی در گفت وگو با ایسنا، درباره رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت معطر کردن انواع مواد دخانی، اظهار کرد: حدود دو سال قبل بخشنامه ای در این رابطه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی براساس مصوبه ستاد کشوری مبارزه با مصرف دخانیات مدنظر قرار گرفت که با شکایت بخش خصوصی نسبت به اجرای آن متوقف شد و اخیرا هیات عمومی دیوان عدالت اداری با رد درخواست شکات بر ممنوعیت معطر کردن انواع مواد دخانی تاکید کرده است.

وی با اشاره به این که در ارتباط با مقوله مصرف تنباکوی معسل و معطر دو قانون وجود دارد، اظهار کرد: قانون اول مربوط به انحصار دخانیات بوده که متولی آن وزارت صنعت، معدن و تجارت است و مجوز تولید، واردات، کشت، توزیع، حمل و فرآوری تنباکو و توتون توسط این وزارتخانه صورت می گیرد و نظارت نیز بر عهده آن است.

رمزی ادامه داد: قانون دوم مربوط به مبارزه با مصرف دخانیات است که در سال 1386 تصویب شده و به واسطه آن دولت باید سیاست هایی را اعمال کرده تا موجب کاهش مصرف محصولات دخانی شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید و واردات محصولات دخانی معطر ممنوع شد

تولید و واردات محصولات دخانی معطر ممنوع شد