مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1396 ساعت 10:102017-11-08پزشكي

اگر بدخواب هستید، این توصیه ها را بخوانید


یک متخصص بیماری های مغز و اعصاب علل اختلال خواب در برخی ها را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر بهناز صدیقی با بیان اینکه یکی از علت های مهم کفیت خواب پایین و اختلال خواب، بیماری های روحی و روانی است که در صدر آن ها نیز بیماری های اضطرابی قرار دارد، افزود: بعضی از افراد ریتم خواب شان طوری است که ممکن است زودتر به خواب روند، کسانی که در ابتدای شب خوب خواب نمی روند، در بسیاری از موارد بیماری های اضطرابی دارند و برعکس افرادی که دچار بیماری های افسردگی هستند، اوایل صبح از خواب بیدار می شوند معمولا ساعت سه تا چهار صبح و دیگر خواب نمی روند.

وی افزود: به طور معمول از زمانی که فرد به رختخواب می رود تا زمانی که به خواب می رود باید 10 دقیقه طول بکشد که این روند در بیمارانی که دچار اضطراب هستند یک تا دو ساعت است.

از طرف دیگر، کسانی که زمینه افسردگی دارند، خیلی وقت ها در اوایل صبح بیدار می شوند و دیگر خواب شان نمی برد، این بی خوابی با علائمی مانند سوزش سر همراه است.

صدیقی، بی خوابی ها را به سه دسته کوتاه مدت، دراز مدت و مزمن تقسیم بندی کرد و گفت: اگر بی خوابی بین سه هفته تا سه ماه باشد، کوتاه مدت تلقی می شود که در این شرایط از داروهای خواب آور به شکل موقت به طوری که ایجاد وابستگی نکند، می توان استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر بدخواب هستید، این توصیه ها را بخوانید

اگر بدخواب هستید، این توصیه ها را بخوانید