مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1396 ساعت 12:012017-11-05فرهنگي

کنسرت دولتمند خالف در جشنواره فارسی زبانان


کنسرت گروه فلک تاجیکستان با رهبری دولتمند خالف خواننده و موسیقیدان برجسته این کشور در بخش جنبی نخستین جشنواره هنر فارسی زبانان اروپا برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس"، دولتمند خالف موسیقیدان، نوازنده و خواننده بنام تاجیک است که در طول سال ها فعالیت هنری خود افتخارات داخلی و بین المللی بسیاری را برای کشورش به ارمغان آورده است.

این هنرمند که اغلب آهنگ ها و آوازهایش برگرفته از اشعار مولاناست، چندی پیش نشان طلایی کشور فرانسه را نیز از ژاک شیراک رییس جمهور وقت این کشور دریافت کرد.

در حال حاضر چند آلبوم از گزیده آثار این هنرمند در ایران نیز منتشر شده است.

همین پیوند و قرابت با فرهنگ و ادبیات فارسی در کشور ایران نیز باعث شد تا گروه فلک در نخستین جشنواره بین المللی فارسی زبانان اروپا در کنار دو کنسرت از کشور افغانستان و کنسرت سیمرغ همایون شجریان حضور پیدا کند.

اجرای کنسرت معروف فلک به رهبری دولتمند خالف از تاجیکستان در کنار سایر کنسرت هایی که از طرف کشورهای ایران و افغانستان در این جشنواره برگزار می شود همسو با رویکرد اصلی این جشنواره یعنی ایجاد مودت و یک پارچگی فارسی زبانان کشورهای ایران، افغانستان و تاجیکستان به واسطه زبان و ادبیات مشترک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنسرت دولتمند خالف در جشنواره فارسی زبانان

کنسرت دولتمند خالف در جشنواره فارسی زبانان