مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1396 ساعت 10:262017-11-05دانش

معتمدی: تاسیس دانشگاه امیرکبیر مربوط به سال 1307 است


قدمت فعالیت این دانشگاه به عنوان مادر دانشگاه های صنعتی کشور مربوط به سال 1307 است که از آرم و سال تولد دانشگاه رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه " به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، احمد معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از شاخص های اعتبار هر دانشگاهی را قدمت آن دانست و افزود: بر این اساس بسیاری از کشورها در صدد هستند تا با بررسی هویت اصلی دانشگاه، فعالیت هایی را از گذشته حتی اگر همسو با فعالیت فعلی شان نباشد، بیابند تا بتوانند به قدمت دانشگاه اضافه کنند.

وی با اشاره به دانشگاه هایی چون استنفورد که قدمتی بالغ بر 200 تا 300 سال برای آن قائل هستند در حالی که در ابتدا این دانشگاه کلیسا بوده است، اظهار داشت: قدمت دانشگاه های ایران به قبل از اسلام بر می گردد و دانشگاه جندی شاپور و مدارس دینی و حوزه های علمیه از جمله این مراکز آموزش عالی با قدمت زیاد در کشور هستند.

معتمدی افزود : اولین دانشگاه به سبک جدید که برگرفته از تجربیات غرب بود توسط میرزا تقی خان امیرکبیر با عنوان دارالفنون در تهران تاسیس گردید.

وی با اشاره به اینکه دارالفنون همان پلی تکنیک است که در سال 1235 اولین فارغ التحصیل را تحویل جامعه داد گفت: گزاردن نام این سردار بزرگ سازندگی ایران بر روی دانشگاه پلی تکنیک پس از انقلاب اسلامی ایران نیز قاعدتا بر هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معتمدی: تاسیس دانشگاه امیرکبیر مربوط به سال 1307 است

معتمدی: تاسیس دانشگاه امیرکبیر مربوط به سال 1307 است