مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1396 ساعت 14:552017-10-24پزشكي

مسمومیت هایی که جان می گیرند


آمارهای رسمی حاکی از آن است که مسمومیت های ناشی از مصرف مواد مخدر، سموم، داروها و گاز منوکسید کربن بیش ترین آمار مرگ ومیر به دلیل مسمومیت در کشور را به خود اختصاص داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور که در نشست خبری آغاز هفته پیشگیری از مسمومیت ها در شهرک دانش و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در معرض اطلاع خبرنگاران قرار گرفت، در سال های گذشته هر ساله حدود 5500 نفر در کشور در اثر بروز انواع مسمویت جان باخته اند که در این میان مسمویت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر بیشترین تعداد مرگ ومیر را به خود اختصاص داده و مسمویت با سم، مسمومیت با دارو و مسمومیت با گاز منوکسید کربن پس از آن قرار دارد.

بر این اساس حدود 52 تا 60 درصد از مرگ ومیرها در هر سال به دلیل استعمال مواد مخدر و محرک و عوارض ناشی از مصرف آن ها حادث شده است، به گونه ای که در سال گذشته در کشور 3190 نفر در اثر عوارض ناشی از سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده اند و این تعداد، تنها در 5 ماهه ابتدای امسال 1275 نفر بوده است.

بر اساس این گزارش، در سال 1395 در میان افرادی که به دلیل مسمومیت جان خود را از دست داده اند، 54 درصد به دلیل عوارض ناشی از سوء مصرف مواد مخدر، 19 درصد مسمومیت با سم، 12 درصد مسمومیت با دارو و 14 درصد مسمومیت با منوکسید کربن بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسمومیت هایی که جان می گیرند

مسمومیت هایی که جان می گیرند