مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1396 ساعت 14:102017-10-24سياسي

دین اسلام پرچمدار کتاب و کتابخوانی است


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر اهمیت کتاب و کتاب خوانی در دین اسلام گفت: دین اسلام پرچمدار کتاب و کتابخوانی در میان همه ادیان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اظهار کرد: در خصوص اهمیت و نقش کتاب همین بس که همه ادیان آسمانی از طریق کتاب جاودانه مانده اند و هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده است.

آل هاشم با بیان این که همه فرهنگ ها با کتاب آغاز می شوند و با کتاب رشد می کنند، افزود: آیین مقدس اسلام بیشترین بهره ها را از کتاب برده و پیامبر اکرم(ص) رسالتش را با فرمان خواندن از سوی خداوند آغاز می کند، در این کتاب مقدس خداوند به قلم سوگند یاد می کند.

وی در باب اهمیت کتاب و کتاب خوانی خاطرنشان کرد: خداوند معجزه ی آخرین فرستاده اش را یک کتاب قرار داده و در آن کتاب اهمیت زیادی به کتاب و کتابخوانی داده، به طوری که بیش از 400 بار در مورد کتاب، کتابت و مکتوب تأکید کرده است.

وی با قرائت آیه ای مبارکه از قرآن کریم، افزود: ارزش خواندن و مطالعه کردن در صدر اسلام به حدی بوده که در پایان جنگ بدر اعلام شد که هر یک از یک مشرکین اسیر شده که بتواند فدیه بپردازد یا به 10 نفر از مسلمانان خواندن و نوشتن بیاموزد آزاد خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دین اسلام پرچمدار کتاب و کتابخوانی است

دین اسلام پرچمدار کتاب و کتابخوانی است