مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1396 ساعت 12:352017-10-24اجتماعي

پلنگ رودسر رهاسازی می شود


مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پلنگ رودسر که پیش از این به دلیل جراحت، تحت عمل جراحی و سایر درمان ها قرار گرفته بود به دلیل برخورداری از شرایط جسمی مساعد این هفته در زیستگاه اولیه اش رهاسازی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی تیموری، با یادآوری این موضوع که آرزو اواسط دی ماه سال گذشته در یکی از انبارهای روستایی از توابع شهرستان رودسر در حالیکه قادر به استفاده از دو پای عقب خود نبود، زنده گیری شد، گفت: این قلاده پلنگ پس از زنده گیری و انتقال به تهران و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران تحت سی تی اسکن قرار گرفت و مشخص شد که ستون فقراتش به علت گیرافتادن در تله سیمی که عموماً کشاورزان شمال کشور برای دفع جانوران در مزارع خود مورد استفاده قرار می دهند، به شدت آسیب دیده است.

وی افزود: در آن زمان احتمال می رفت که این حالت منجر به ضایعه نخاعی شده و راه نجاتی برای پلنگ وجود نداشته باشد، در نتیجه یکی از راهکارهای پیشنهادی، تزریق دوز بالای داروی بیهوشی برای ممانعت از درد کشیدن حیوان و خواب ابدی برای آن بود.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: اما مجموعه خصوصی تحت عنوان بیمارستان فتاحیان با انجام عمل رایگان جراحی ستون فقرات و نصب پروتز موفق شد برای نجات این گربه سان در معرض انقراض گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلنگ رودسر رهاسازی می شود

پلنگ رودسر رهاسازی می شود