مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1396 ساعت 09:002017-10-24اقتصادي

سیستان و بلوچستان؛ بهشت آبزی پروری ایران


معاون آبزی پروری سیستان وبلوچستان گفت: در سیستان وبلوچستان 20 سایت پرورش میگو با42 هزار هکتار مساحت شناسایی شده است .

- میران صداقتی در گفت و گو با ایسنا- افزود: سواحل سیستان و بلوچستان بهشت آبزی پروری ایران بوده، چراکه به دلیل نزدیکی به خط استوا و درجه حرارت مطلوب در هشت ماه از سال مناسب برای پرورش میگو هستند .

وی اظهار کرد: میزان بالای مزارع و زمین های مستعد پرورش میگو در چابهار توجه ویژه سرمایه گذاران و اهتمام دولت را می طلبد و از نظر کارشناسان سرمایه گذاری در پرورش میگوی چابهار بسیار مقرون به صرفه است و اصل سرمایه در مدت زمان اندکی برمی گردد.

به گفته صداقتی، سایت پرورش میگوی گواتر چابهار با 4000 هکتار مساحت غیر مفید و 2850 هکتار مساحت مفید در قالب 107 مزرعه 20 هکتاری و 6 مزرعه 200 هکتاری فعال است.

وی خاطرنشان کرد: امسال 7 سرمایه گذار با زیر کشت بردن 26 مزرعه در سایت گواتر مساحتی بالغ بر 700هکتار را به زیرکشت میگو برده اند که نسبت به سال گذشته رشد سه برابری در میزان مساحت کشت را داشته است.

معاون آبزی پروری سیستان وبلوچستان بیان کرد: هرچند این میزان مساحت بالای سایت پرورش میگوی گواتر و کل 20 سایت پرورش میگوی شناسایی شده در چابهار چیزی نیست و لازم است سرمایه گذاران توجه ویژه تری نشان دهند و دولت نیز زیرساخت های سایر سایت های شناسایی شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستان و بلوچستان؛ بهشت آبزی پروری ایران

سیستان و بلوچستان؛ بهشت آبزی پروری ایران