مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1396 ساعت 08:202017-10-24اقتصادي

تحریمهای جدید امریکا چه تاثیری بر تولید و فروش نفت ایران خواهد داشت؟


" بعد از گذشت کمتر از دو هفته از اعلام عدم تایید پایبندی ایران به برجام از سوی رییس جمهور آمریکا، فعالان بازار نفت درعین حال که چشم به کنگره دوخته تا ببینند درخصوص تحریم های ایران چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد، اما به اطمینان نسبی درخصوص عدم تاثیر فوری هرگونه تحریمی بر صادرات نفت ایران نیز رسیده اند.

دنیای اقتصاد نوشت: چراکه به نظر می رسد آمریکا در مسیر بازگرداندن تحریم ها علیه ایران تنهاست و دیگر کشورهای حاضر در توافق از تصمیم این کشور درباره برجام حمایت نخواهند کرد.

با این حال هنوز این ریسک وجود دارد که آمریکا با به حداقل رساندن منافع برجام ایران را تحریک به خروج از این توافق بین المللی کرده یا اینکه بتواند اتحادیه اروپا را در این مسیر با خود همراه کند و در آن صورت نمی توان نگران آینده صادرات نفت ایران نبود.

به همین دلیل بسیاری از مشتریان سنتی نفت ایران تحرکاتی را شروع کرده اند تا بتوانند در صورت لزوم نفت ایران را جایگزین کنند.

بررسی ها نشان می دهد به طور عمده چهار چالش پیش روی صادرات نفت ایران وجود دارد.

اول اینکه در شرایطی که ریسک خرید نفت در ایران افزایش یافته، آمریکا به مدد افزایش تولید نفت شیل و کاهش تقاضای داخلی نفت بیشتر و ارزان تری برای صادرات در اختیار دارد؛ از این رو در صورت تحریم های بین المللی، نفت آمریکا به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریمهای جدید امریکا چه تاثیری بر تولید و فروش نفت ایران خواهد داشت؟

تحریمهای جدید امریکا چه تاثیری بر تولید و فروش نفت ایران خواهد داشت؟