مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1396 ساعت 07:252017-10-24پزشكي

احتمال دو برابری ابتلا به سرطان کلیه در افراد سیگاری


متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی با اشاره به علائم ابتلا به سرطان کلیه گفت: افراد سیگاری دو برابر بیشتر از دیگران به سرطان کلیه مبتلا می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشفا آنلاین، سید هادی مولانا با اشاره به برگزاری همایش یکروزه RCC (سرطان های متاستایک) اظهارداشت: هدف از برگزاری این سمینار اشنا کردن پزشکان با آخرین مطالعات درباره سرطان های متاستایک کلیه است و در این سمینار از اساتید مجرب جراح ارولوژی و رادیوانکولوژیست دعوت به عمل آمده و جدیدترین دستاوردها در این حوزه مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.

وی افزود: یکی از تومورهای شایع دستگاه ادراری تومورهای کلیوی است البته سرطان کلیه اگر زود تشخیص داده شوند درمان پذیر بوده ولی در مراحل انتهایی و پیشرفته هیچ درمان محکم و قطعی در این زمینه وجود ندارد بنابراین تشخیص به موقع سرطان کلیه(kidney cancer) بسیار حائز اهمیت است.

این آنکولوژیست ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی از بیماران در مرحله ای مراجعه می کنند که قسمت های مختلف بدن درگیر شده است بنابراین توجه به علائم این بیماری و مراجعه به موقع به پزشک بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه از شایع ترین علایم این سرطان وجود خون در ادرار است، افزود:مهم ترین علامت هایی که تومور های کلیه در فرد مبتلا ایجاد می کند، احساس سنگینی و فشار در پهلوها ، درد در ناح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال دو برابری ابتلا به سرطان کلیه در افراد سیگاری

احتمال دو برابری ابتلا به سرطان کلیه در افراد سیگاری